Allmänt om föreningen

• BRF Längtans Allé är en äkta bostadsrättsförening med 97 lägenheter i Uppsala. Föreningen bildades år 2014 och huset byggdes 2016.

Nytt 2022:

• Föreningen har nu installerat solceller på taket samt billaddare (laddstolpar) i garaget.

Kabel TV

• Leverantör: Telia, kanal-paketet lagom. Detta är något föreningen bjuder på.

Bredband

• Leverantör: Telia, bredband 500/500 via fiber ingår i månadsavgiften.

El- Gemensamt elvatal

• Föreningen har ett gemensamt upphandlat elavtal. Det innebär att vi som förening köper in elen och sedan faktureras varje lägenhet för sig för det faktiskt elförbrukningen.

Bilplats

• Föreningen erbjuder 45 bilplatser. Kostnaden för garage är ca 900 kr/månad. Det finns fyra familjeplatser som är något större och som kostar ca 1 200 kr/månad.

Gemensamma utrymmen:

• I föreningen finns cykel-, barnvagns- och rullstolsförråd. Gemensam tvättstuga finns på markplan i TR37C. Miljörum/soprum finns vid TR37C.

Överlåtelseavgift:

• 1 162 kr

Pantsättningsavgift:

• 465 kr

Ägande i föreningen:

• Föreningen accepterar delat ägande. Juridisk person accepteras ej.

Energideklaration:

• Energideklaration utförd: 2019-04-05
  • Energiprestanda Primärenergital: 70 kWh/m2 år
  • Fastigheten är modern och har energiefektiv teknik. I trapphus finns närvarostyrd LED-belysning, ventilationen är av FTX-typ och pumpstopp används. Inga energiefektiviserande åtgärder har identifierats.

• Till varje lägenhet hör ett källarförråd. Postboxar finns i varje entré.

Ekonomisk förvaltare:

Bostadsrättstillägg

• Föreningen har tecknat gemensam bostadsrättstilägg, så du som medlem behöver inte teckna egen.

*Denna information publicerades under 2023 och kan innehålla sakfel eller ej uppdaterad information.